10 Temmuz 2012 Salı

I AM SAM

 BENİM ADIM,SAM
(2001)




















2 saat boyunca göz pınarınızda damla duracağına söz veriyorum. Çok mu büyük laf ettim derseniz izleyin ve kararı siz verin.Sean Penn ve Dakota Fanning mükemmel uyumuna, Michelle Pfeiffer’da eklenince bu filme vereceğim puan ile skalanın dışına çıkıyorum.


 7 yaşındaki bir çocuğun aklına sahip olan babanın kendinde daha zeki olan kızı için verdiği mücadele de ikileme düşüyorsunuz. Kalbiniz baba ile kız ayrılmamalı derken, mantığınız kızın gelişimi için şart olabilir mi diye düşünüyorsunuz. Filmde buram buram Beatles'ı hissediyorsunuz. Grubun şarkıları ve tarihçesi filmin her yerine yayılmış.Çünkü Sam ezbere biliyor ve size bir şekilde öğretiyor J



Sean Penn , Sam rolünü oynamamış, yaşamış yani üstüne oturmuş. Oscar  alamamasına sebep olarak daha önce bu rollerde fazlası ile seyrettiklerimizin benzeri olduğu için diyebilirim…(Yağmur adam’da Dustin Hoffman ve Forrest Gump’de Tom Hanks) Ama hiç değilse Michelle Pfeiffer alsaydıL Michelle Pfeiffer şimdiye kadar , izlediğim en iyi rolünde . Orta yaşlardaki kadının tüm sıkıntılarını, duygusal travmalarını oyuncunun gözlerinde ve sesinde yaşıyorsunuz.




Ve favorim olan minik Lucy rolündeki, şimdilerde ise bir genç kız Dakota Fanning. Konuşmaları ile gülümseten,ağlatan bir çocuk o…Özellikle öğrenmeyi reddetme sahnesine bayıldım.








Arşivinizde olması gereken mükemmel bir aile filmi…İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder