7 Temmuz 2012 Cumartesi

Prometheus (2012)




Prometheus 
(2012)


Yunan mitolojisinde  Prometheus, öteki kardeşleri gibi, tanrısal düzene kafa tutmuş, karşı çıkmış ne var ki öteki kardeşlerinden farklı olarak sonunda insanoğlunu yaratarak ve onlara ateşi (yaratıcılığı, bilimi, uygarlığı) vererek bu düzeni değiştirmeyi başarmıştır. Olympos tanrılarının kuvvet ve kudretine karşılık, Prometheus'da kurnazlık ve zeka vardır. Prometheus, kimisine göre kahraman, kimisine göre de bir hırsız... Peki bu devrimci tanrının Ridley Scott tarafından neden seçildiğine bakmak lazım.






Bu hafta sonu izleme fırsatı bulduğum Prometheus filmini açıkçası uzun zamandır sinemadan uzak duran bana ağır geldiğini söyleyebilirim. Ridley Scott, Charlize Theron ve Guy Pearce gibi beğendiğim 3 isim bir arada olunca hem tereddüt hem de merak ile salona girdim...Tereddüt; çünkü son dönemde seyrettiklerim arasındaki güçlü isimlerden oluşan kadrolar genelde zayıf bir yapıma işaret olduğunu gösterdi.Merak; çünkü isimlerden 3’ünü de hep takip ederim. Sonuçta Alien ile aynı DNA'da olduklarına bilmememe rağmen merakıma yenildim diyebilirim.









Bilim kurgu ve gerilim tarzı sevenlere göre film muhteşem ancak belki de sinema tarihinin en etkileyici sahnesi olan sezeryan sahnesini görmek benim en zorda kaldığım sahneydi. Saç diplerime kadar sırıl sıklam oldum sıkıntısından.Seyredebilen beri gelsin.











Film güçlü isimlerine gelirsek , Charlize Theron  tamamen bir hayal kırıklığıdır bende...Sadece marka isminden dolayı mı oynamış? Yoksa serinin sonraki yapımlarında tekrar mı gündeme gelecek ? Lost serisinin senaristi Damon Lindelof umarım bunu düşünür:)













Alien ile aynı olduğunu düşündürtse de, bana göre tamamen özgün bir yolda.Scott bu filmle yaptığı iş, bence James Cameron’un Avatar’ından başarılı. Öyle ki 3 boyutlu filmdeki her kare o kadar karanlık olmasına rağmen sizi içine almayı başarıyor. Gerilimi, aksiyonu, adrenalini başından beri hissediyorsunuz. 3D'nin keyfine en çok bu filmde yaşadım. 


İyi seyirler....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder